“Reklamowa rewolucja” w Tarnowie do konsultacji

Jest szansa, by Tarnów zmienił się nie do poznania. Rozpoczęły się publiczne konsultacje tzw. uchwały krajobrazowej, która to ma uporządkować zasady zamieszczania m.in. reklam na ulicach miasta.

Jak podał tarnowski magistrat, propozycja nowego prawa zakłada wprowadzenie w mieście sześciu stref, w których określono rygorystyczne zasady umieszczania reklam i szyldów.

– Przykładowo: strefa A to rynek, gdzie uchwała dopuszcza tylko umieszczanie szyldów, a parasole ogródków kawiarnianych muszą być w kolorze białym i ecru – podają miejscowi urzędnicy. – Każdy lokal może mieć tylko jeden stojak z menu, wykonany z metalu, drewna, szkła lub kamienia naturalnego, a a ich wysokość nie może przekraczać 1,25 metra.

Z kolei strefa B, w której obowiązują podobne zasady, obejmuje ulicę Żydowską. W pozostałych czterech strefach zasady są mniej rygorystyczne, niemniej dokładnie określają warunki sytuowania szyldów i reklam, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów, z jakich mogą być wykonane.

– Jest też nakaz stosowania kolorystyki komponującej się z budynkiem i otoczeniem. Projekt uchwały przewiduje również zakaz umieszczania reklam na budynkach zabytkowych i ogrodzeniach, nie będzie można także stosować oświetlenia migającego lub pulsacyjnego. Bilbordy będą mogły być umieszczane wyłącznie w strefie F, a ich powierzchnia nie będzie mogła przekraczać 12 metrów kwadratowych – dodają przedstawiciele magistratu.

Projekt uchwały jest wyłożony do publicznego wglądu w Wydziale Infrastruktury Miejskiej przy ulicy Mickiewicza 6, w pokoju 213, w godzinach od 7.30 do 15.30. Uwagi mieszkańców będą przyjmowane do 10 lipca. Można je składać na piśmie na adres wydziału lub przysyłać mailem: krajobraz@umt.tarnow.pl. Powinny zawierać imię i nazwisko albo nazwę jednostki organizacyjnej oraz adres nieruchomości której dotyczy uwaga.

fot. UMT