Platforma, dzięki której można uzyskać teleporadę lekarską i pielęgniarską

Teleporada jest usługą przygotowaną z myślą o pacjentach, którzy podejrzewają obecność koronawirusa SARS-CoV-2 w swoim organizmie. Mogą oni w prosty sposób umówić się na teleporadę lekarską lub pielęgniarską w formie wideorozmowy lub telekonsultacji. Podczas konsultacji pacjent może otrzymać e-receptę bądź e-zwolnienie.

Aby pacjent mógł skorzystać z teleporady, powinien wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.pacjent.gov.pl/teleporada

Na podany w formularzu adres e-mail otrzyma wiadomość, w której zawarta będzie instrukcja. Pacjent może połączyć się z pracownikiem medycznym za pomocą komputera lub laptopa wyposażonego w kamerę, mikrofon oraz głośnik bądź przez telefon.

Teleporadę można uzyskać w godzinach 7:00-8:00 i 18:00-22:00 w dni robocze oraz w godzinach 7:00-22:00 w soboty, niedziele i święta.

W godzinach 8:00-18:00 w dni robocze pacjent powinien w pierwszej kolejności skontaktować się ze swoim lekarzem Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Jeśli jednak pacjent nie będzie miał możliwości skontaktowania się ze swoim POZ może skorzystać z platformy Teleporad udostępnionej przez CSIOZ.

Źródło: Ministerstwo Zdrowia