GDDKiA wstrzymuje prace nad nową nitką zakopianki Kraków-Myślenice

Niestety nie widać przełomu w sprawie nowej nitki zakopianki, prowadzącej z Krakowa do Myślenic. Pomimo sześciu wariantów przebiegu trasy, nikt nie chce mieć drogi pod swoim domem. Powstał spory konflikt społeczny, dlatego też Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka do 30 czerwca na kompromis w postaci “korytarza społecznego”. 

Wszyscy kierowcy marzą o jak najszybszej podróży ze stolicy Małopolski do stolicy Tatr. Niestety jeden z dłuższych odcinków, pełnych ograniczeń spowodowanych przejściami dla pieszych czy drogami podporządkowanymi z Krakowa do Myślenic póki co oddala się. Nadal w sprawie budowy nowej nitki popularnej zakopianki nie ma nawet podstawowych informacji: gdzie będzie początek trasy, jak będzie ona przebiegać i gdzie się kończyć. Wszystko spowodowane jest protestami mieszkańców, do których dołączyli również samorządowcy.

Trasa S7 na odcinku z Krakowa do Myślenic jest jedną z głównych inwestycji drogowych nie tylko w Małopolsce, ale ma również charakter krajowy. Przypomnijmy, że jest to jedna z najbardziej ruchliwych tras w Polsce. Dlatego też szefostwo GDDKiA zapowiada, że droga powstanie. Potrzeba jednak wyjaśnić problemy związane z jej przebiegiem i ustalić optymalną trasę. Wszystko polegać będzie na wytyczeniu z sześciu korytarzy – wariantów trasy optymalnych i zgodnych odcinków. W ten sposób będzie można zaprojektować nowy przebieg zakopianki.

Kilkanaście tysięcy uwag

Niestety kierowcy sporo poczekają nie tylko na nową drogę, ale także na poznanie wariantu przebiegu trasy z Krakowa do Myślenic. Do GDDKiA wpłynęło kilkanaście tysięcy uwag i zastrzeżeń dotyczących sześciu propozycji nowej nitki zakopianki. Już nie tylko mieszkańcy nie chcą mieć ruchu samochodowego w okolicy swoich posesji. Także samorządowcy protestują i nie chcą przeznaczać obszarów swoich terytoriów na popularną trasę.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad mieszkańcom oraz samorządowcom dała czas do 30 czerwca bieżącego roku. Jest to data, do której potrzeba wypracowania kompromisu, który jest niezwykle ważny przede wszystkim dla kierowców.

fot. GDDKiA

Skomentuj post