MPK SA w Krakowie i MPK Poznań po raz kolejny już wymienią się historycznymi wagonami. We wtorek, 16 maja, do zajezdni tramwajowej Podgórze został dostarczony zabytkowy poznański tramwaj doczepny ND. Ten typ wagonów został wyprodukowany przez Sanocką Fabrykę Wagonów i były to pierwsze wagony generacji N dostarczone do Poznania w 1951 r. Tego samego dnia z Krakowa wyjechał do Poznania wagon doczepny KSW z lat 40-tych XX w., który został odbudowany przez pracowników MPK.
Z kolei w tym roku, w celu promocji historii pojazdów komunikacji miejskiej w Polsce, krakowskie MPK rozpoczęło współpracę także z Tramwajami Warszawskimi. We wtorek, 23 maja, z zajezdni tramwajowej Nowa Huta wyjechał do Warszawy wagon SN4. To jeden z kilku wagonów, które trafiły do Krakowa z Eberswalde w 1941 r.
W zamian za ten wagon do MPK SA w Krakowie został dostarczony zabytkowy warszawski wagon N. Jest to wagon z ciekawą historią – stacjonował bowiem w trzech polskich miastach. Od 1949 r. kursował w Warszawie, od 1967 służył w Szczecinie, a w 1995 r. został wyremontowany przez MPK w Krakowie, by znów trafić do Warszawy. Tam od 2002 r. obsługuje linię turystyczną T.
Oba wagony przez cały okres tegorocznych wakacji będą kursować na sezonowych liniach historycznych.
Podczas prezentacji historycznych tramwajów z Poznania i Warszawy zostaną również przekazane informacje o tegorocznej edycji Krakowskiej Linii Muzealnej, która zostanie uruchomiona w tym roku już po raz 21.
Napisz komentarz
Komentarze