Budimex gruntownie zmodernizuje 6-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz na odc. A1 od km 0+576 (km istn. 0+576) do km 6+100 (km istn. 6+109) wraz z infrastrukturą techniczną wzdłuż linii kolejowej nr 104 od stacji Chabówka do stacji Rabka Zaryte. Prace będą także prowadzone wzdłuż linii kolejowej nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka na odc. od km istn. 33+830 do km istn. 35+313 oraz na stacji Chabówka.
Podpisanie odbyło się w Ministerstwie Infrastruktury RP z udziałem Andrzeja Adamczyka – Ministra Infrastruktury i Ireneusza Merchel – Prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe.
Budimex rozpocznie prace przygotowawcze do budowy zgodnie z umową niezwłocznie po podpisaniu. To przebudowa bardzo wymagająca pod względem terminów i charakterystyki górzystych terenów w których będą przebiegać prace. Na realizację mamy 24 miesiące, ale udowodniliśmy zrealizowanymi już inwestycjami dla PKP PLK i obecnie wykonywanymi, że sprostamy każdym wymaganiom – mówił podczas podpisania umowy Artur Popko – Prezes Zarządu Budimex.
Umowę ze strony Budimex podpisywał Maciej Olek – Członek Zarządu Budimex. Okres gwarancji i rękojmi na wykonane prace wyniesie 6 lat. Ponieważ obecna linia kolejowa jest na tym odcinku jednotorowa, w trakcie prac ruch pociągów na tym odcinku będzie wstrzymany. Modernizacja obejmie także wybudowanie drugiego toru. Oprócz torów, obiektów inżynieryjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane będą stacje i przystanki. Nowe perony będą m.in. na stacji Rabka Zaryte i na przystanku Rabka Zdrój. Nowe obiekty przystosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji Rabka Zaryte, przewidziano także przejście podziemne z windą, które zwiększy dostępność do kolei.
Linia stanowi również fragment sieci komplementarnej TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej) Modernizowana linia kolejowa 104 Chabówka – Nowy Sącz, projektowana linia kolejowa nr 622 podg. Podłęże R401 – Tymbark oraz linia kolejowa nr 623 podg. Fornale – Szczyrzyc stanowią fragment szprychy 7.2.1 komponentu kolejowego zadania związanego z dostępnością do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Planowane jest również włączenie nowoprojektowanej linii kolejowej nr 622 oraz fragmentu linii kolejowej nr 104 nr 104 Tymbark – Nowy Sącz do europejskiego kolejowego korytarza transportu towarowego nr 11 „Amber” (RFC 11).
Budimex zrealizował w ramach poprzedniej perspektywy unijnej m.in. takie inwestycje kolejowe jak: łącznica kolejowa w Krakowie, LCS Olszamowice, LK7 na odcinku Otwock – Nałęczów, LCS Idzikowice, E30 Trzebinia – Krzeszowice czy E59 Rokietnica-Wronki. Obecnie Budimex realizuje kontrakty kolejowe o łącznej wartości 2,4 mld zł, w tym: stacja Warszawa Zachodnia, stacja Ełk, węzeł kolejowy Czechowice – Dziedzice czy Port Gdynia.
Napisz komentarz
Komentarze