Jesteśmy zadowoleni i szczególnie zmotywowani faktem nagrodzenia w jednym z najbardziej prestiżowych przeglądów osiągnięć polskiego budownictwa jakim niewątpliwie jest konkurs Budowa Roku. To znakomita promocja polskiego budownictwa oraz firm budowlanych, tym bardziej cieszy fakt ponownego znalezienia się w gronie laureatów, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysokie wymagania konkursowe i środowiskową renomę samej nagrody. W imieniu swoim i zespołu mogę obiecać, że oczywiście dołożymy wszelkich starań, by to nie było nasze ostatnie słowo w tym konkursie” – powiedział Piotr Świencicki, Kierownik Budowy w Budimex S.A., DBI – Oddział Południe.
„Wieloaspektowa ocena budowy, jakiej dokonuje jury konkursowe wyłaniając laureatów, sprawia, że takie kwestie jak bezpieczeństwo, dobra organizacja pracy, czy zwracanie szczególnej uwagi na aspekty ekologiczne automatycznie znajdują się wśród priorytetów zespołów budowlanych również przy realizacji innych inwestycji. Dzięki takiemu podejściu popularyzujemy najlepsze branżowe standardy” – dodaje Ryszard Jarecki, Kierownik Kontraktu w Budimex S.A., DBO – Oddział Centralny.
Nagrodę I stopnia otrzymała budowa Trasy Łagiewnickiej od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania z ul. Beskidzką i ul. Halszki wraz z budową odcinka linii tramwajowej od istniejącej pętli tramwajowej os. Kurdwanów do ul. Zakopiańskiej w Krakowie. Trasa Łagiewnicka stanowi element III obwodnicy miasta, która ma się stać główną arterią ruchu międzydzielnicowego, tym samym odciążając rejony położone w sąsiedztwie zabytkowego centrum Krakowa. Pod względem wartości jest to największa zrealizowana dotychczas inwestycja infrastrukturalna Krakowa i jedna z największych krajowych inwestycji samorządowych. W trakcie prac zużyto m.in. około 20 990 t stali i około 207 500 m3 betonu. Realizacja tuneli TD-01, TD-04 i TD-12 wymagała wykonania około 60 000 m2 ścian szczelnych. Sama budowa wymagała rozwiązania szeregu skomplikowanych kwestii formalno-prawnych i inżynierskich, w tym m.in. posadowienia tunelu TT-09/TD-10 na obszarach osadników poprodukcyjnych byłej fabryki sody kaustycznej Solvay, realizację tunelu TD-04 w wąskim pasie drogowym pomiędzy istniejącą zabudową jednorodzinną, przy wysokim poziomie wód gruntowych, realizację węzła drogowo-tramwajowo-kolejowo-rzecznego czy przeniesienia rzeki Wilgi do nowego koryta. Całość prac wykonano w ciągu 66 miesięcy.
Nagrodzona modernizacja Instytutu Techniki Cieplnej Politechniki Warszawskiej w Warszawie dotyczy budynku wchodzącego w skład zespołu budynków Politechniki Warszawskiej, który w 2015 r. został wpisany do rejestru zabytków. Projekt modernizacji oraz wykonane prace miały na celu przywrócenie dawnej świetności tego budynku, w tym m.in. odzyskanie elementów chronionych ze względu na wartość konserwatorską oraz połączenie ich we właściwy sposób z nową tkanką materiałową i elementami planowanej rozbudowy. Modernizację podzielono na dwa zakresy. W ramach pierwszego zostały wykonane prace dotyczące przebudowy hali C oraz rozbudowy zadaszenia dziedzińca, wraz z obejściem na pierwszym piętrze. Zakres drugi objął wnętrze parterowego budynku. Całość prac wykonano w ciągu 39 miesięcy.
Tytuł „Budowy Roku” rokrocznie przysługuje najlepszym budowom realizowanym w całej Polsce. Wyboru dokonuje specjalne jury, które poddaje ocenie szereg czynników, które składają się na finalny werdykt – po wizycie technicznej na budowie oceniana jest jakość robót, organizacja budowy, czas jej realizacji, zastosowane rozwiązania techniczno-technologiczne procesu realizacji, a także bezpieczeństwo pracy i ochrona zdrowia, przebieg i forma finansowania inwestycji, koszty realizacji obiektu budowlanego, rozwiązania formalno-prawne w procesie inwestycyjnym, udział inwestora w realizacji obiektu budowlanego oraz wpływ oddziaływania inwestycji na środowisko i gospodarkę regionu. Honorowy Patronat nad tegoroczną edycją konkursu objęło Ministerstwo Rozwoju i Technologii.
Napisz komentarz
Komentarze