Dzieje się tak, ponieważ na wyrok WSA wpłynęły dwie skargi kasacyjne. Jedna z nich, złożona przez osobę prywatną, kwestionuje m.in. to, że sąd I instancji nie uznał jej interesu prawnego w sprawie. Druga skarga, złożona przez fundację Frank Bold, dotyczy stwierdzenia przez WSA nieważności uchwały na wniosek wojewody.
Skarg kasacyjnych nie uwzględniono, co oznacza, że uchwała o SCT z listopada 2022 r. nadal obowiązuje.
Mimo to, Miasto Kraków planuje zmiany w uchwale. Nowa Strefa Czystego Transportu ma obowiązywać od innej daty i zawierać rozwiązania, które będą bardziej przyjazne dla mieszkańców, zwłaszcza tych w trudniejszej sytuacji materialnej.
Aktualnie trwają prace nad nowymi zapisami uchwały, a o wypracowanych propozycjach będziemy informowani na bieżąco.
Pamiętajmy:
- Celem Strefy Czystego Transportu jest poprawa jakości powietrza w Krakowie.
- Strefa ma obejmować stare samochody, które emitują najwięcej szkodliwych substancji.
- Mieszkańcy Krakowa będą mogli korzystać z dofinansowań do wymiany starych aut na nowe, bardziej ekologiczne.
- Dostępne będą bilety umożliwiające wjazd do strefy starymi samochodami w określonych sytuacjach.
Więcej informacji na temat Strefy Czystego Transportu w Krakowie można znaleźć na stronie internetowej https://ztp.krakow.pl/sct.
Napisz komentarz
Komentarze