Przypomnijmy, że kolejowa zakopianka przebiegać będzie zupełnie inną, szybszą oraz co najważniejsze krótszą trasą. Ważnym punktem na trasie będzie Rabka-Zdrój oraz Chabówka skąd pociągami szybciej dojedziemy zarówno do Krakowa, jak i Zakopanego.
Obecnie modernizowany jest 6-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz na odcinku A1 od km 0+576 (km istn. 0+576) do km 6+100 (km istn. 6+109) wraz z infrastrukturą techniczną wzdłuż linii kolejowej nr 104 od stacji Chabówka do stacji Rabka Zaryte. Prace będą także prowadzone wzdłuż linii kolejowej nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka na odc. od km istn. 33+830 do km istn. 35+313 oraz na stacji Chabówka.
Z powodu jednotorowego odcinku, w trakcie prac ruch pociągów na tym odcinku jest całkowicie wstrzymany. Doczekamy się w końcu drugiego toru, który znacznie usprawni ruch. Oprócz torów, licznych obiektów inżynieryjnych oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym przebudowane będą stacje i przystanki. Nowe perony powstaną m.in. na stacji Rabka Zaryte i na przystanku Rabka Zdrój. Obiekty zostaną przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji Rabka Zaryte przewidziano także przejście podziemne z windą.
Realizacja inwestycji ma zakończyć się w czasie 24 miesięcy. Okres gwarancji i rękojmi na wykonane prace wyniesie 6 lat.
Napisz komentarz
Komentarze