W ostatniej dekadzie Polacy aktywnie zaangażowali się w rozwój gier wideo i automatów do gier. Polska branża gier jest towarem eksportowym sprzedawanym na całym świecie. Wiele zagranicznych firm inwestuje miliony dolarów w swoje projekty, ale inwestycje te się nie zwracają. Polscy deweloperzy wykorzystują nowoczesne technologie i minimalizują koszty. Wszystko to w kontekście faktu, że polski rynek gier hazardowych pozostaje w tyle za UE.
Poziom wyszkolenia polskich deweloperów
Kraj słynie z talentów w dziedzinie nowoczesnej matematyki, informatyki, inżynierii i przedsiębiorczości. Na przykład Wojciech Zaremba jest współzałożycielem Open AI. Jeśli chodzi o firmy produkujące gry, wyróżniają się CD Projekt, PlayWay czy Techland. Wiele z ich gier stało się globalnymi hitami.
W rozwój różnych gier zaangażowani są utalentowani specjaliści. Są oni bardziej zmotywowani niż eksperci z USA i Europy Zachodniej. Młodzi deweloperzy mogą zarabiać na swoich produktach przez wiele lat.
Branża iGaming wciąż dogania twórców gier AAA. Wielu fanów takiej rozrywki zna studio Wazdan, którego gry często można znaleźć w Internecie. Aby to zrozumieć, warto zapoznać się z recenzjami kasyn online. Zwłaszcza Polskiekasyna.biz, który jest największy i najbardziej bogaty w informacje. Jeśli wejdziesz na www.polskiekasyna.biz i przestudiujesz kasyna w Polsce, sloty od Wazdana znajdziesz niemal wszędzie. Dlatego naszym rodakom udało się odnieść sukces w tej dziedzinie.
Problemy technologiczne, które blokują rozwój branży
Teraz polscy deweloperzy mają dostęp do najnowocześniejszych technologii. Kandydaci są wysyłani do Stanów Zjednoczonych na studia matematyczne i informatyczne. Największy nacisk kładzie się na rozwój własnych uczelni, takich jak Politechnika Warszawska czy UW. Obecnie dorównują one wielu zagranicznym uczelniom. Dlatego rozwój branży gier w kraju jest w porządku. Istnieje duża liczba młodych talentów, którzy są gotowi realizować swoje pomysły. Wszystko, czego potrzebują, to zachęta i finansowanie.
W jaki sposób decydują one o przyszłym sukcesie gry?
Każda polska firma podchodzi do tego inaczej. Problem polega na tym, że deweloperzy nie mają patentu na swój produkt. Dlatego tylko publiczność może określić przyszły sukces projektu. Stwarza to pewne ryzyko dla deweloperów, którzy inwestują pieniądze, a gra może się nie zwrócić.
Obecnie wielu producentów zdecydowało się na kolejny model - niskokosztowy. Przed zainwestowaniem dużych pieniędzy zespół ekspertów bada potencjalny popyt. Wiele oddziałów skupia się na niskobudżetowych symulatorach. Szczególną uwagę zwraca się na nowe trendy w gamemadevie. Deweloperzy starają się podążać za światowymi trendami.
Napisz komentarz
Komentarze