Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
NEWSY :
Reklama
Reklama
Reklama

Tramwaj do Mistrzejowic wciąż budzi kontrowersje. Kolejne spotkania

Nie milkną echa nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. Wiele kwestii projektowych nadal budzi wiele wątpliwości i konieczne są wyjaśnienia. Dlatego miasto przeprowadzi spotkania online z mieszkańcami, a pierwsze z nich odbędzie się 12 czerwca.
Tramwaj do Mistrzejowic wciąż budzi kontrowersje. Kolejne spotkania

Autor: MPK Kraków SA

Podziel się
Oceń

Zgodnie z zapisami umowy pomiędzy miastem a wykonawcą, plac budowy w czwartek, 1 czerwca, został oficjalnie przekazany partnerowi prywatnemu – generalnemu wykonawcy, firmie Gülermak. Pierwsze prace przygotowawcze będą toczyć się w miejscach, które nie budzą wątpliwości mieszkańców.

Pozostałe obszary zostaną poddane dyskusji – w tym celu zorganizowanych zostanie pięć spotkań:

  1. poniedziałek, 12 czerwca, godz. 17.00 – dla rejonu od ul. Młyńskiej do ronda Barei
  2. wtorek, 13 czerwca, godz. 17.00 – dla rejonu ul. Meissnera, po stronie numerów parzystych
  3. środa, 14 czerwca, godz. 17.00 – dla rejonu ul. Meissnera, po stronie numerów nieparzystych
  4. czwartek, 15 czerwca, godz. 17.00 – dla rejonu od ronda Barei do ul. Dobrego Pasterza
  5. piątek, 16 czerwca, godz. 17.00 – dla rejonu od ul. Dobrego Pasterza do pętli w Mistrzejowicach

Wszystkie spotkania będą prowadzone w formule online. Zaproszenia otrzymają dzielnice oraz spółdzielnie. Każdy zainteresowany będzie mógł wziąć w nim udział za pomocą aplikacji Zoom. Linki zostaną udostępnione w przyszłym tygodniu. Spotkania będą organizowane w godzinach popołudniowych, aby ułatwić udział mieszkańcom.

W spotkaniach wezmą udział przedstawiciele partnera prywatnego, jednostek miejskich i spółek zaangażowanych w opracowanie dokumentacji projektowej.

Podczas moderowanych spotkań będzie można zadawać pytania dotyczące poszczególnych rozwiązań projektowych. Odpowiedzi udzielą autorzy projektu, ich rolą będzie również przyjęcie uwag, które będą mogły zostać uwzględnione na etapie projektu wykonawczego.

Spotkania będą okazją do zapoznania się z planowaną organizacją placu budowy oraz zmian w organizacji ruchu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, już dziś możemy zadeklarować, że tego typu spotkania będą też organizowane na etapie trwania robót.

– Zależy nam, by organizowane spotkania były maksymalnie rzeczowe, więc chcemy się skupić na konkretnych odcinkach prowadzonej inwestycji. Dzięki temu mieszkańcom będzie łatwiej wyrazić opinię dotyczącą szczegółowych rozwiązań przyjętych w pobliżu ich miejsca zamieszkania – wyjaśnia Andrzej Kulig, zastępca prezydenta miasta Krakowa. – Dopóki pojawiające się wątpliwości nie zostaną wspólnie wyjaśnione, wykonawca będzie prowadził prace jedynie w tych miejscach, które nie wzbudzają kontrowersji. Odnosząc się zaś do kwestionowanej przez mieszkańców wycinki drzew, Andrzej Kulig zaznaczył, że zgodnie z ustaleniami, wspomniana wycinka nie rozpocznie się do momentu, aż zakończą się spotkania z mieszkańcami, podczas których zostaną wyjaśnione wszelkie wątpliwości dotyczące ochrony zieleni.


Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.


Napisz komentarz

Komentarze

WKRÓTCE W KINACH
Reklama
Reklama
Dołącz do nas!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama