Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
NEWSY :
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Koniec dominacji Allegro? Temu przejmuje pałeczkę lidera.

Chińska platforma e-commerce Temu dokonała historycznego wyczynu, wyprzedzając Allegro w liczbie użytkowników według najnowszych danych Mediapanel. W marcu 2025 roku Temu osiągnęło 18,11 mln realnych użytkowników (RU), co daje 60,98% zasięgu. To wzrost o ponad 400 tys. użytkowników w porównaniu z lutym. Tymczasem Allegro, dotychczasowy lider polskiego rynku e-commerce, zanotowało 17,84 mln RU i 60,04% zasięgu.
Interfejs Temu
Interfejs Temu

Autor: FMT

Źródło: https://www.freemalaysiatoday.com/category/business/2024/05/16/eu-consumer-groups-accuse-temu-of-manipulating-online-shoppers/

Podziel się
Oceń

Jak Temu zdobyło serca Polaków?

Droga Temu do sukcesu była pełna determinacji i agresywnej strategii rynkowej. Platforma przyciąga klientów przede wszystkim niskimi cenami i szerokim asortymentem produktów, które często są trudne do znalezienia gdzie indziej. Eksperci podkreślają, że to właśnie atrakcyjna polityka cenowa działa jak magnes na klientów szukających okazji.

Mateusz Jeżyk z Sales Intelligence zauważa: „Temu to więcej niż tylko taniość – oferuje również produkty unikalne, które wyróżniają się na tle konkurencji”.

Allegro walczy o pozycję lidera

Allegro nie zamierza jednak oddać rynku bez walki. Firma w 2024 roku zwiększyła wydatki na marketing o 30,8%, inwestując aż 1,61 mld zł. Władze Allegro podkreślają, że ich strategia obrony pozycji koncentruje się na intensyfikacji działań promocyjnych i rozwijaniu innowacyjnych rozwiązań logistycznych, takich jak automaty paczkowe.

Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro, komentuje: „Temu jest bardzo agresywnym graczem na wszystkich rynkach. Bronimy swojej pozycji bardzo mocno, zwłaszcza w Polsce”.

Czy to początek nowej ery w polskim e-commerce?

Wyniki marcowego badania Mediapanel pokazują wyraźnie zmieniające się preferencje polskich konsumentów. Sukces Temu może być początkiem nowej ery w handlu internetowym nad Wisłą. Czy Allegro znajdzie sposób na odzyskanie dominacji? A może chińska platforma utrzyma swoją przewagę dzięki dynamicznemu rozwojowi i innowacjom?

Jedno jest pewne – rywalizacja między tymi gigantami jeszcze długo będzie elektryzować rynek e-commerce w Polsce.


Napisz komentarz

Komentarze

WKRÓTCE W KINACH
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Dołącz do nas!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama