Dwa przystanki pod ziemią
Podziemny odcinek linii tramwajowej do Mistrzejowic będzie liczył 1230 metrów. Na tej trasie znajdą się dwa przystanki: "Rondo Młyńskie" i "Rondo Polsadu".
Jadąc w kierunku Mistrzejowic, tramwaj zjedzie pod ziemię tuż przed rondem Młyńskim. Pokona je w półotwartym wykopie, zatrzyma się na zagłębionym przystanku "Rondo Młyńskie", a następnie wjedzie w tunel prowadzący do ronda Polsadu. Tam, na głębokości około 12 metrów pod powierzchnią ziemi, zlokalizowany będzie drugi podziemny przystanek - "Rondo Polsadu". Na powierzchnię tramwaj powróci przed rondem Barei i dalej uda się w stronę Mistrzejowic.
Komfort i wygoda dla wszystkich
Przystanka podziemne zostaną wyposażone w schody stałe i ruchome, a także windy, zapewniając komfortowy dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Perony i przestrzeń wokół nich zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, m.in. poprzez zastosowanie fakturowych oznaczeń nawierzchni i dotykowych oznaczeń w alfabecie Braille'a.
Informacja i udogodnienia
Dla ułatwienia poruszania się w podziemnych przestrzeniach przystanków, zamontowany zostanie system informacji wizualnej w formie podwieszanych tablic kierunkowych i informacyjnych.
Dodatkowym atutem stacji "Rondo Polsadu" będą ogólnodostępne toalety, w tym jedna przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zaplanowano również pomieszczenie dla opiekunów z dziećmi, wyposażone w przewijak i miejsce do karmienia.
Nowa linia - nowe możliwości
Budowa podziemnego odcinka tramwajowej trasy do Mistrzejowic to nie tylko udogodnienie dla mieszkańców tej części Krakowa, ale także krok w kierunku bardziej ekologicznego i przyjaznego dla środowiska transportu miejskiego. Nowa linia tramwajowa pozwoli ograniczyć emisję spalin i hałasu, przyczyniając się do poprawy jakości powietrza w Krakowie.
Inwestycja w budowę nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic to kolejny przykład dbałości władz miasta o komfort i jakość życia mieszkańców Krakowa.
Napisz komentarz
Komentarze