Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
NEWSY :
Reklama
Reklama
Reklama

Rynek gier w Polsce: kluczowe fakty i trendy

Polska jest państwem położonym w Europie Środkowej, zamieszkałym przez prawie 38 milionów ludzi i zajmującym terytorium o powierzchni 312 696 kilometrów kwadratowych. Stolicą jest Warszawa, a językiem urzędowym - polski.
Rynek gier w Polsce: kluczowe fakty i trendy
Podziel się
Oceń

Polska jest krajem uprzemysłowionym z gospodarką rynkową; PKB na mieszkańca w 2022 r. wyniósł 43 624 USD. Oficjalną walutą jest polski złoty, którego kurs wymiany w 2023 r. wynosił 4,2 złotego za 1 dolara amerykańskiego.

Polska ma bogatą historię i strategiczne położenie w centrum Europy. Graniczy z takimi krajami jak Rosja, Niemcy, Czechy, Słowacja, Litwa, Białoruś i Ukraina. Większość populacji to Polacy (97%), a około 87% obywateli to katolicy.

Stan rynku gier

Polska branża gier jest integralną częścią globalnego ekosystemu gier. W 2022 r. Polska zajmowała 26. miejsce na świecie pod względem przychodów z gier wideo. Łączna wartość polskich firm z branży gier wynosi 12 mld euro. Każdego roku w kraju ukazuje się około 500 nowych gier, co świadczy o wysokiej aktywności deweloperów.

Powyższe liczby nie obejmują hazardu; w przeciwnym razie liczba ta byłaby jeszcze wyższa. Rynek gier hazardowych w Polsce jest niemal na tym samym poziomie, co sektor gier wideo. Twórcy oprogramowania dostarczają swoje gry do kasyn online i stacjonarnych zakładów hazardowych. Wirtualne kasyna cieszą się jednak dużym zainteresowaniem w kraju. Istnieją nawet unikalne strony, które utrzymują wybór kasyn online, ale najczęściej odwiedzaną stroną jest polskiekasyna.biz. Znajduje się tam już kilkadziesiąt kasyn, a wybór jest regularnie uzupełniany i aktualizowany. 

Branża gier hazardowych i wideo zatrudnia ponad 15 000 osób, co czyni Polskę liderem wśród wielu krajów europejskich. Pod względem liczby zatrudnionych w sektorze hazardowym ustępuje jedynie Wielkiej Brytanii i Francji. Co ciekawe, 24% pracowników polskiej branży gier to kobiety - jeden z najwyższych wskaźników na świecie.

Do maja 2023 r. w Polsce działało około 494 studiów i wydawców gier. Choć ich liczba znacząco wzrosła w ciągu ostatniej dekady, tempo wzrostu stopniowo zwalnia.

Kto gra w gry?

Portret polskiego gracza zmienił się w ostatnich latach. Badanie z 2022 roku wykazało, że 67% internautów w wieku 15-65 lat grało przynajmniej raz w miesiącu, o 9% mniej niż w 2021 roku. Spadek przypisuje się zmniejszeniu zainteresowania po pandemii COVID-19, kiedy popularność gier znacznie wzrosła.

Gry są popularne zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet, chociaż mężczyźni stanowią 53% graczy. Jednak różnica między płciami stopniowo się zmniejsza. Mężczyźni częściej grają na komputerach PC (69%), podczas gdy kobiety prowadzą w grach na platformach społecznościowych (52%).

Wiek również odgrywa istotną rolę w wyborze platformy do gier. Konsole są najczęściej wybierane przez graczy w wieku 15-44 lat, podczas gdy wśród osób w wieku 55-65 lat ich popularność jest znacznie niższa (tylko 6%). Najbardziej uniwersalną platformą pozostają urządzenia mobilne, które są popularne wśród graczy w każdym wieku.


Napisz komentarz

Komentarze

WKRÓTCE W KINACH
Reklama
Reklama
Dołącz do nas!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama